Blog categorie: Ontwerp
Sta jij weleens stil bij de branding van je bedrijf? Met branding bedoel ik dat jij de identiteit van je merk of bedrijf overal tot uiting laat komen. Je logo, bedrijfskleding, visitekaartjes en website zijn enkele voorbeelden maar je kan dit natuurlijk nog veel verder doortrekken en jouw bedrijf heel herkenbaar maken.
CMYK, lipsum, interactie, pixel… Sommige vaktermen lijken wel abacadabra. Toch is het handig om sommige vaktermen te kennen. Regelmatig leg ik een vakterm uit, en dit zijn de vaktermen van de afgelopen tijd in één verzameling.
Pasgeleden heb ik mijn nieuwe rijbewijs aangevraagd. Bij zo’n aanvraag moet je, net als bij een paspoort of ander identiteitsbewijs van die hele gezellige pasfoto’s laten maken waar je vooral niet al te blij op mag kijken. De werking van het fotohokje bracht mij echter heel erg in verwarring, en ik laat zien hoe het wèl werkt.
Crossbrowser, hoge resolutie, CTA, font… Ik probeer zoveel mogelijk vaktermen te vermijden wanneer ik met je praat. Maar toch is het handig om sommige vaktermen te kennen. Regelmatig leg ik een vakterm uit, en dit zijn de vaktermen van de afgelopen tijd in één verzameling.