Logo, website en drukwerk voor De Nieuwe Broodheer

De klant

De Nieuwe Broodheer is een startup ‘bakker aan huis 2.0’, niet zomaar een rijdende bakker die langs de deuren komt, deze bakker aan huis zet het internet als verkoopkanaal in.

Je bestelt je brood (en streekproducten) via de webshop en op de eerstvolgende bezorgdag worden deze producten bij je thuis afgeleverd.

Het werk

Ik heb de volledige look en feel vanaf de basis ontworpen. Dat omvat onder andere het logo en de huisstijl kleuren, fontkeuze en fotostijl. Dit komt samen in de folder die huis aan huis verspreid is en de webshop. In een bakkerij heb ik een fotoshoot op locatie gedaan om sfeerfoto’s van brood vast te leggen. Deze zijn gebruikt in de folder en op de website. Ook heb ik in de studio foto’s gemaakt voor de hoofdcategorieën van de webshop. De webshop werkt op basis van het wordpress CMS en alle content kan dus zelf beheerd worden. Het design van de website maakt zoveel mogelijk gebruik van de standaard code van wordpress. Het custom design ligt er als een skin overheen. Dit houdt in dat ik de styling als een soort laag (huid) over de standaard code heb gebouwd.